انجمن مستند سازان به سوگِ “حامد خسروی” نشست

چهارشنبه ۳۰ مهر, ۱۳۹۳

انجمن مستندسازان سینمای ایران به سوگِ “حامد خسروی” نشست

در این مراسم مدیرانی در حوزه سینمایی همچون سید محمد مهدی طباطبائی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ابراهیم مختاری رئیس هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران محمد رضا بهشتی منفرد مدیر دفترتهران انجمن سینمای جوانان ایران آرش رصافی مدیر تولید انجمن سینمای جوانان ایران علیرضا قاسم خان معاونت پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی – مرجان ریاحی مدیر پایگاه خبری فیلم کوتاه و مستند ایران و سینماگرانی همچون محسن عبدالوهاب علی لقمانی منوچهر مشیری همایون امامی – حمید احمدی لاری – محبوبه هنریان بهرام عظیم پور – حبیب احمد زاده – هادی آفریده – ارسطو مداحی گیوی پژمان مظاهری پور مهدی باقری بابک بهداد – سحر سلحشور حمید نجفی راد – محمود رحمانی لقمان خالدی خاطره حناچی حمید جعفری – جواد توانا محمد صادق جعفری – محمد احسانی شیرین برق نورد محمد رضا فرطوسی محمد رضاجهان پناه و … در کنار خانواده زنده یاد حامد خسروی حضور داشتند.

در ابتدا هادی آفریده درباره آشنایی خود با مرحوم خسروی به ایراد سخنرانی پرداخت و از ورود حامد خسروی به سینمای مستند حرفه ای گفت.

پس از آن همایون امامی از آشنایی خود با حامد خسروی در نخستین کارگاه مستندسازی سینمای ایران که در شهریور ۱۳۸۵ برگزار شد گفت و از نگاه خلاق و سینمای ژرف اندیش او یاد کرد.

ابراهیم مختاری رئیس هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران ضمن ابراز تاسف از درگذشت مستندساز خوش آتیه سینمای ایران از مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی آقای طباطبائی نژاد درخواست کرد در هشتمین جشنواره سینما حقیقت که آذر ماه برگزار می شود جشنواره اقدام به مرور آثار حامد خسروی کند، همچنین از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درخواست داریم آثار درخشان حامد خسروی را در شبکه نمایش خانگی منتشر کند تا علاقه مندان امکان دیدن این فیلم ها را به دست آوردند، مختاری در ادامه به مسله بیکاری حامد خسروی در چهار سال گذشته اشاره کرد و با ابراز تاسف از شرایط بد مالی عموم مستندسازان درخواست کرد نهادهای مسئول به مسله معیشتی مستندسازان توجه کنند.

سید محمد مهدی طباطبائی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده خسروی گفت : حامد خسروی از چهره های آینده دار سینمای مستند ایران بود، او در حال تولید فیلم مستندی برای مرکز گسترش بود و امید داشت که فیلم به این دوره از جشنواره سینما حقیقت برسد. حمید نجفی راد تدوینگر مستندهای ” راند ۲۰۵ ” چراغ پشتان ” دیوار بچه ها ” ترانه اندوهگین کوهستان ” بازگشت پرنده مهاجر” و … که از ساخته های پر افتخار حامد خسروی است به بیان خاطرات از همکاری های موفقی که با حامد خسروی داشت یاد کرد.

آخرین سخنران این برنامه داماد خانواده خسروی بود که به نمایندگی از خانواده مرحوم خسروی به روی سِن آمد و از انجمن مستندسازان سینمای ایران برای برگزاری این مراسم تشکر کرد و گفت : ما خانواده حامد خسروی می خواهیم با کمک همکاران حرفه ای حامد در انجمن مستندسازان و آقای حمید نجفی راد که دوستی دیرینه با حامد خسروی دارد فیلم مستند نیمه تمام حامد تدوین و به بهترین شکل آماده نمایش شود و از اینکه امشب دوستان حامد اینگونه یادش را گرامی داشتند تشکر می کنیم.

در حاشیه این سخنرانی ها فیلم کوتاه ” بارانداز” نمایش داده شد که در آن مهدی باقری با حامد خسروی به گفت وگو می نشیند. حمید نجفی راد نیز مستند ” ما ۲۱ نفر بودیم ” را تهیه و تولید کرده بود که به زندگی حرفه ای حامد خسروی در سینمای مستند می پردازد. در خاتمه مستند کوتاه ” دیوار بچه ها ” ساخته حامد خسروی پایان بخش این مراسم بود. 

انجمن مستند سازان به سوگِ “حامد خسروی” نشست
برچسب ها :
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *