شبکه مستند سیما رایت تلویزیونی آثار مستند را خریداری می‌کند

چهارشنبه ۶ آبان, ۱۳۹۴

تاجیک مدیر شبکه‌مستند سیما در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن: مستندسازان آثار مستند در قطع HD خود را می‌توانند برای فروش حق پخش تلویزیونی به شبکه مستند ارائه کنند.

دیدار مدیر شبکه مستند با اعضای هیئت مدیره انجمن در تاریخ سه‌شنبه ششم آبان ماه در شبکه مستند با حضور امیر تاجیک مدیر شبکه مستند، ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه،  اُرد زند رئیس هیئت مدیره انجمن مستندسازان، فرزاد توحیدی نایب رئیس انجمن مستندسازان و مهدی قربان‌پور بازرس انجمن برگزار شد.
در این دیدار تاجیک درباره ویژگی‌های شبکه مستند و تغییرات آن، رویکرد جدید شبکه و افزایش مخاطبان آن به نسبت سال گذشته سخن گفت. ایشان اشاره داشتند که در سیاست تولید فیلم نگاه شبکه به ساخت فیلم مستند است و نه سریال‌سازی.
اُرد زند درباره سینمای مستند، نقش و اهمیت آن و آسیب‌هائی که به سینمای مستند ایران وارد و ضرورت پرداخت به مسائل اجتماعی صحبت کرد. مدیرتولید شبکه در این نشست اشاره کردن که ساخت طرح‌هائی با موضوعات اجتماعی از اولویت‌های شبکه است و در این راه اعضای انجمن را یاری‌رسان خود می‌دانند و از طرح‌ها در این زمینه استقبال می‌کنند.


در ادامه انتظارات و تقاضاهای صنفی انجمن مطرح شد. اولین مورد این بود که شبکه مستند قراردادهای خود را با کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگانی عقد کند که مستندساز شناخته شده باشد و حق مولف کارگردان در نظر گرفته شده و در قرارداد ذکر شود.

از دیگر سو فیلم‌ها پس از تولید و پخش، در چرخه عرضه به جشنواره‌ها و بازارهای فیلم قرار گیرد. کارگردان اثر با توجه به حساسیتی که درباره فیلم خود دارد و منافع معنوی و مادی بالقوه‌ای که می‌تواند کسب کند، سازوکاری در قرارداد دیده شود که او بتواند فیلم خود را به جشنواره‌ها عرضه کند.
مدیریت شبکه با این مقولات به طور کلی موافق بوده و بیا کرد این کار باید در چهارچوب مقررات اداره‌حقوقی سیما و بخش بین‌الملل سازمان باید بررسی و تعریف شود.
در پایان مدیریت شبکه مستند اضافه کرد که حرکت خود را بر اساس خردجمعی انجام داده و قرار بر این شد که دیدارهای فیمابین و  هم‌اندیشی تکرار شود. اعضای هیئت‌مدیره اظهار داشتند که از این امر استقبال می‌کنند.

 

 

شبکه مستند سیما رایت تلویزیونی آثار مستند را خریداری می‌کند
برچسب ها :         
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *