دیدار با میهمانان خارجی سینما حقیقت ۱۳۹۲

شنبه ۲۳ آذر, ۱۳۹۲

گزارشی از دیدار با میهمانان خارجی “سینما حقیقت”

روز شنبه ۲۳ آذرماه به دعوت بعضی از مستندسازان و با هماهنگی هیئت مدیره جدید انجمن تعدادی از مهمانان خارجی جشنواره برای دیدار با اعضای انجمن مستندسازان و آشنایی با این انجمن به خانه سینما آمدند.

با سپاس از خانم ها شیرین نادری و لیلا حسینی که هماهنگی های لازم برای این دیدار را فراهم کردند

 ابتدا خانم ناهید رضایی به مهمانان خوش آمد گفتند و درباره اینکه انجمن چه جور جایی است و چه فعالیت هایی می کند و چه تعداد از مستندسازان ایرانی عضو این انجمن هستند صحبت کردند و آقای ابراهیم مختاری هم ضمن خوشامد گویی درباره مسائل و مشکلاتی که در دو سال گذشته به عنوان یک صنف داشتیم صحبت کردند ( البته ترجمه صحبت های آن ها و مهمانان را آقای رضا حائری به عهده داشتند ) و بعد فضایی به وجود آمد که بچه ها با مهمانان گفتگو کنند، فیلم هایشان را رد و بدل کنند و البته عصرانه دلچسبی که تدارک دیده شده بود را صرف کنند.

چون در میان مهمانان غیر از فیلمسازها مدیر چند فستیوال فیلم و چند تهیه کننده هم بودند اطلاعات مربوط به هر کدام و اینکه در چه زمینه ای می توانند با شما به عنوان مستندساز همکاری کنند را به صورت خلاصه می آورم:

عباس آرنوت (مدیر فستیوال الجزیره):

آقای آرنوت در طول جشنواره در ایران حضور داشتند و فیلم های کسانی که مایل به فرستادن فیلمشان به این فستیوال بودند را تحویل می گرفتند که در همین جلسه هم بعضی از مستندسازانی که حضور داشتند فیلمشان را به ایشان دادند. ضمن اینکه آقای جریده به عنوان شخصی که از ایران با فستیوال فیلم الجزیره کار می کند و رابط بین فیلمسازان و تهیه کننده های ایرانی با فستیوال فیلم الجزیره هستند هم در این جلسه حاضر بودند و با تماس با ایشان می توانید فیلم هایتان را به فستیوال فیلم الجزیره بفرستید.

ایمیل آقای آرنوت:  arnauta@aljazeera.net

ایمیل آقای جریده و شماره تماس:

jarideh@sevenwings.net

                                           jarideh@gmail.com

                                           ۰۹۱۲۱۴۷۱۵۴۰

ترزا اوبراین (مدیر فستیوال اوپن سیتی لندن)

کسانی که در ورکشاپ های جشنواره شرکت کردند حتما خانم اوبراین را می شناسند. فستیوال اوپن سیتی که در لندن برگزار می شود و فستیوال فیلم های مستند است قصد دارد که سال آینده مروری بر سینمای مستند ایران داشته باشند. برای شرکت در این فستیوال و پر کردن فرم ثبت نام باید مبلغی را پرداخت کنید که اگر به خانم اوبراین ایمیل بزنید و ذکر کنید که از اعضای انجمن مستندسازان سینمای ایران هستید و یا در ورکشاپ ایشان حضور داشتید می توانید بدون پرداخت مبلغی فرم جشنواره را پر کنید.

ایمیل خانم اوبراین:   treasa@opencitylondon.ccom

آدرس سایت جشنواره:  www.opencitydocsfest.com

آناماریا گالونه (تهیه کننده، کارگردان و مدیر هنری فستیوال میلانو)

خانم گالونه که سال ها قبل به واسطه شغل همسرشان هم در ایران بودند خیلی از اینکه دوباره فرصتی پیش آمده بود که ایران را ببینند خوشحال بودند. ایشون در شهر میلان ایتالیا هر ساله فستیوال فیلم های آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین را برگزار می کنند. اگر علاقه مند بودید می توانید فیلم هایتان را به این فستیوال بفرستید.

آدرس سایت جشنواره:   www.festivalcinemaafricano.org

آدرس سایت موسسه:   www.cinemafricasiamerica.com

ایمیل خانم گالونه:   annamaria.gallone@gmail.com

مارسی دریگاس (تهیه کننده و کارگردان و مدرس فیلمسازی در مدرسه لودز لهستان )

 مارسی دریگاس با مستند ابوحراز به عنوان فیلمساز مهمان جشنواره بود. البته بیشتر به عنوان تهیه کننده در لهستان فعالیت می کند و علاوه بر تدریس در مدرسه فیلم لودز کمپانی تولید فیلم دریگاس را مدیریت می کند. مدرسه لودز هر سال در کشورهای مختلف ورکشاپ هایی با موضوعات متفاوت برای فیلمسازان و مستندسازان برگزار می کند و خیلی علاقه مند بودند که سال آینده این ورکشاپ را در ایران و با فیلمسازان ایرانی برگزار کنند. که در صورت فراهم شدن شرایط با انجمن مستندسازان برای برگزاری این ورکشاپ وارد همکاری می شوند.

علاوه بر این دریگاس موسسه فیلم لهستان را معرفی کرد که علاقه مند به تولید مشترک با ایران هستند و کسانی که طرح یا فیلمنامه مستند دارند در صورتی که یکی از عوامل فیلم لهستانی باشد می توانند برای تولید مشترک و تهیه کنندگی مشترک با این موسسه وارد گفتگو شوند.

آدرس سایت موسسه فیلم لهستان:   www.polishfilminstitute.com

آدرس ایمیل ماسی دریگاس:   mvfilm@onet.pl

برونو شاتلن (پخش کننده)

یکی دیگر از مهمانان جشنواره سینما حقیقت که قبل از قرار خانه سینما به کشورشان بازگشته بودند آقای برونو شاتلن بودند که در گفتگویی با ناهید رضایی راجع به سایتشان که گویا سایتی برای معرفی فیلم ها به مثابه یک پخش کننده است صحبت کرده بودند و البته صاحبان فیلم در صورت تمایل برای اینکه فیلمشان بیشتر مطرح شود باید هزینه هایی بپردازند.

در این دیدار عصرانه مستندسازانی از لهستان،آمریکا، فرانسه و اتریش هم حضور داشتند و تعداد مستندسازان حاضر در این دیدار خیلی کم تر از چیزی بود که پیش بینی می شد.

با این حال عصر گرم و دلچسبی بود.

مینا کشاورز

دیدار با میهمانان خارجی سینما حقیقت ۱۳۹۲
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *