نمایش فیلم مستند چهار دختر

سه شنبه ۸ اسفند, ۱۴۰۲

 

در نخستین جلسه‌ی کانون فیلم انجمن مستندسازان سینمای ایران بیش از ۵۰ نفر شرکت کردند.

کانون فیلم انجمن مستندسازان سینمای ایران به کوشش و اهتمام شیلان سعدی کار خود را در تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۲ با نمایش فیلم مستند “چهار دختر” ساخته‌ی کوثر بن هنیه آغاز کرد.

این فیلم در سالن نمایش موزه تصویر معاصر نمایش داده شد و بیش از ۵۰ نفر به دیدن فیلم نشستند. این جمعیت کل ظرفیت سالن نمایش را پر کرده بود و میزبانان روی صندلی‌های جانبی به تماشای فیلم نشستند.

زنان و دانشجویان جوان و ترکیب اصلی تماشاچیان را تشکیل می‌دادند که در کنار مهوش شیخ‌الاسلامی و مسعود جعفری به تماشا و گفت‌وگو درباره‌ی فیلم پرداختند.
فیلم مستند چهار دختر به زندگی اولفا و چهار دختر او می‌پردازد. لولفا زنی تونسی است که روزی دو دختر بزرگش ناپدید می‌شوند و به داعش می‌پیوندند. کوثر بن هنیه کارگردان فیلم برای ایفای نقش این دو دختر از بازیگران زن حرفه‌ای دعوت به کار می‌کند و یک تجربه سینماییِ منحصر به فرد را ابداع می‌کند. تجربه‌ای صمیمی از امید و شورش در میان خشونت که برخی از بنیادهای جامعه را زیر سوال می‌برد.

شیلان سعدی دبیر این فصل کانون فیلم و انوش دلاوری منتقد مهمان، پس از پایان نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی را آغاز کردند. در این جلسه درباره‌ی ساختار فیلم و کارگردانیِ آن و همچنین درباره‌ی مضامین فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و سیاسی فیلم گفتگو و عنوان شد که این ساختار با همه‌ی تازگی‌اش ریشه در تاریخ سینمای مستند دارد.

در ادامه بینندگان فیلم مشارکت فعال و گرمی در گفتگوها داشتند و باعث شد بیش از یک ساعت و نیم گفتگوها به درازا بکشد.

صدای این جلسه را می‌توانید از اینجا بشنوید :

نمایش فیلم مستند چهار دختر
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *