یک مستند ایرانی در دو جشنواره بین المللی

دوشنبه ۲۸ دی, ۱۳۹۴

فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» به کارگردانی هوشنگ میرزایی (از اعضای انجمن مستندسازان) در بخش مسابقه سی و هشتمین جشنواره سینما دورئل فرانسه و کلگری کانادا به نمایش در می‌آید.
سینما دورئل در پاریس و از تاریخ ۱۸ تا ۲۷ مارس برگزار می‌شود. همچنین جشنواره کلگری کانادا نیز که انتخاب و داوری آن بصورت همزمان انجام می‌گیرد جایزه بهترین مستند نیمه بلند بالای ۳۰ دقیقه را به فیلم باخدا می‌رقصم اختصاص داده و از ۱۶ تا ۱۹ مارس برگزار خواهد شد.
این مستند روایتگر زندگی پیرمرد نابینای پاوه‌ای است که نمی‌بیند اما خیاطی می‌کند و از راه خیاطی امرار معاش می‌کند. او با وجود اینکه نمی‌بیند سوزن نخ می‌کند و پارچه را برش می‌دهد و از راه درآمد خیاطی توانسته که یک باغ بخرد و با امید و روحیه طنزی که دارد بر ناتوانی جسمی‌اش غلبه می‌کند.
گفتنی است میرزایی پیش از این با مستند کوتاه روناک موفق به دریافت لوح تقدیر در بخش مستند‌ها ۱۰ تا ۳۰ دقیقه نهمین دوره جشنواره کلگری در سال ۲۰۱۰ شده بود.
برخی از عوامل این مستند عبارتند از: نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: هوشنگ میرزایی، فیلمبردار: مجید قربانی فر، صدابردار: جعفر خوشخو، تدوین و صداگذاری: هوشنگ میرزایی.

یک مستند ایرانی در دو جشنواره بین المللی
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *