گزارش جلسه نمایش هفتگی مستند ” تصویر زنی در کنارم “

سه شنبه ۲۰ خرداد, ۱۳۹۳

عصر روز دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ مستند ” تصویر زنی در کنارم ” ساخته پوریا جهان شاد با استقبال تماشاگران در سالن سیف الله داد به روی پرده رفت.پس از پایان نمایش فیلم هادی آفریده مدیرجلسه پرسش و پاسخ ، از پوریا جهانشاد دعوت کرد که برای گفت وگو با تماشاگران به روی صحنه حضور داشته باشد.

پوریا جهان شاد که از سال ۱۳۸۲ با کارگردانی فیلم های کوتاه سینما را تجربه کرده بود و در سالهای اخیر نیز با نوشته هایش درباره سینما بیشتر شناخته می شود.

جهان شاد درباره روند تولید مستند ” تصویر زنی در کنارم ” به پرسش های تماشاگران پاسخ داد :  این مستند رو با حدود دو میلیون تومان ساختم و در ابتدا من و همسرم شاید خیلی مطمئن نبودیم و فکر نمی کردیم که قرار است این فیلم را به یک محصول عمومی تبدیل کنیم و یک فیلم مستندی بشود که امروز در اینجا با شما تماشا کنیم.

اینکه این فیلم را با گروه تولید وعوامل حرفه ای سینمای مستند تصویربرداری نکردم هم به این دلیل بود که توضیحش را در نام فیلم می بینید ” تصویر زنی در کنارم ” عنوانی است که فقط نام یک فیلم نیست و می خواهد تاکید کند تا مرکز توجه فیلم بر روی همسرم است و شرایط و مسائلی که بین ما در ارتباط با تولد نخستین فرزندمان دارد شکل می گیرد را می خواهد روایت کند و به تصویر بکشد.

خیلی برای من مهم بود فیلم به بی واسطه ترین شکل ثبت شود. چون می دانستم با ورود یک گروه تولید به فضاهای شخصی خیلی از حرفها و روابطی که امروز در فیلم تماشا کردید دیگر اتفاق نمی افتاد و اتفاق های زیادی احتمالا از دست می رفت و ثبت نمی شد . در واقع این مستند یک ” سلف پرتره ” از شرایط همسرم است که من نیز در کنار او قرار دارم و دلیل اصلی که از گروه استفاده نکردم این هم بود تا خودم در فیلم برجسته نباشم.

این اثر مستند شاید به دو بخش کلی در ساختار روای تقسیم شود. بخش نخست درباره روزهای آخر و پایان دوره بارداری همسرم است و بخش دوم فیلم به بعد از تولد فرزندمان و مسائل جدیدی که حالا با آن رو به رو می شویم می پردازد و تلاش کردم با پرداختن به مسائل حاشیه ای که فرای روابط ما از اجتماع در خانواده من تاثیر دارد ، نگاهی کلی به شرایط اجتماعی که در آن زندگی می کنیم نیز داشته باشم.

گزارش جلسه نمایش هفتگی مستند ” تصویر زنی در کنارم “
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *