«من می‌خوام شاه بشم»، بهترین فیلم مستند جشنواره ایرانیان پراگ

دوشنبه ۲۸ دی, ۱۳۹۴

مستند سینمایی من می‌خوام شاه بشم به کارگردانی مهدی گنجی (از اعضای انجمن مستندسازان) در جشنواره ایرانیان پراگ، جایزه بهترین فیلم مستند را به دست آورد.

این مستند که در گروه هنر و تجربه نیز به اکران عمومی درآمده است، ضمن کسب سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند از سی و سومین جشنواره فیلم فجر و جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره فیلم مستند فلاهرتیانای روسیه تاکنون در جشنواره‌های معتبر آمستردام (ایدفا)، مونیخ آلمان، می‌لنیوم بلژیک، پلنت داکس لهستان، سیلور داکس آمریکا، زوریخ و دی‌ام زد کره جنوبی به نمایش در آمده و در جشنواره چاگرین نیز فیلم منتخب تماشاگران بوده است.
فیلم مستند ۷۰ دقیقه‌ای من می‌خوام شاه بشم مستندی درباره «عباس برزگر» است که با کمک خانواده‌اش از توریست‌های خارجی در دهکده‌ی گردشگری‌اش پذیرایی می‌کند و آن‌ها را به دیدن عشایر می‌برد؛ اما او یک رویای بزرگ در سر دارد…
امسال ۱۹ فیلم ایرانی داستانی و مستند در پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ شرکت کردند که فیلم قصه‌ها به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد توانست جایزه بهترین فیلم داستانی جشنواره را از آن خود کند. پنجمین جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ از ۲۳ دی‌ماه تا ۱۰ بهمن ماه در پراگ و برنو، بزرگ‌ترین شهرهای جمهوری چک و براتیسلاوا، پایتخت جمهوری اسلواکی در حال برگزاری است..
از دیگر عوامل تولید این فیلم می‌توان به سحر رضوی (تهیه‌کننده)، اسماعیل منصف (تدوینگر)، حسن مهدوی و رضا گدازگر (صداگذار)، امین بهروز‌زاده و شعیب کمین‌پور (آهنگساز)، علی باقری (عکاس و طراح پوس‌تر) و پویان شعله ور (کالریست) اشاره کرد.

در پی اهدا این جایزه به آقای مهدی گنجی، هیئت مدیره انجمن مستندسازان این موفقیت را به ایشان تبریک می‌گوید.

«من می‌خوام شاه بشم»، بهترین فیلم مستند جشنواره ایرانیان پراگ
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *