هیات مدیره انجمن : ما هیچ نقشی در جشن مستقل نداریم

شنبه ۱۸ شهریور, ۱۳۹۶

اعضای محترم انجمن مستندسازان

در پی اعلام برگزاری مراسمی تحت عنوان” جشن مستقل سینمای مستند ایران” و سوالات و نگرانی های به جای پیش آمده برای برخی از اعضای انجمن،وظیفه ی خود دانستیم به ذکر چند نکته در این باره بپردازیم :

همانطور که همگی واقفید سالهاست یکی از دو انجمن مستندسازان و انجمن تهیهکنندگان سینمای مستند به نوبت مسئول برگزاری این مراسم بوده اند.

مراسمی که نامزدهایش،جایزه هایش، تندیسهایش، نکوداشت هایش و همه ی داشتههایش طی این سالها با تمام ضعف ها و قوت هایش یک هدف را در اولویت قرار داده بودند : ابراز “احترام” به مستندسازانی که با کمترین چشمداشت یک سال دیگر از عمر خود را نیز صرف اعتلا و بالندگی سینمای مستند کشورشان کردند و به حق سزاوار خواهند بود که مورد تشویق و تقدیر همکارانشان قرار بگیرند و بودنشان را، با هم بودنشان را جشن بگیرند و ارج بنهند .

اما متاسفانه و در هیاهوی اختلافات تلخ پیش آمده طی یک سال گذشته میان مستندسازانی که نیک می دانستند چطور حتی در سخت ترین روزهای حیات سیاسی کشورشان، دست یکدیگر را رها نکنند، این جشن هم از گزند اختلاف و حاشیه بی بهره نماند.

حال با در نظر نگرفتن اولویت ها و توافقات مربوط به برگزاری آن ،یکباره انجمن مستندسازان و اعضایش از حلقه ی تصمیم گیری و مدیریت این جشن بیرون گذاشته شدند و در بدعتی تامل برانگیز “به مدت سه سال” شورای مدیرانی که هیچ یک از مسئولین انجمن مستندسازان در آن حضور ندارند، ریاست این جشن را عهده دار شدند تا بر دوری ها و اختلاف های این روزها بیشتر از پیش دامن زده شود .

اعضای محترم

ما به عنوان هیات مدیره ی انجمن مستندسازان که پیگیری حقوق اعضای خود را وظیفه ی خود می دانیم و پس از آنکه نامه های اعتراضی اعضای مان به سازمان سینمایی را بی پاسخ یافتیم،از همان روزهای اول مراتب اعتراض خود را به خانه ی سینما و مسئولین آن درباره ی نحوه ی برگزاری این جشن اعلام داشتیم و از هیات مدیره ی انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند به عنوان بال دیگر برگزاری این مراسم که بر عهد خود با انجمن مستندسازان پایدار نماندند، تقاضای جلسه ای برای بررسی و اصلاح وضعیت موجود جشن کردیم که متاسفانه تمامی این تقاضاها بی پاسخ ماندند .

با این همه ما پایان دادن به فضای پر تنش موجود را در صدر اولویت های خود می دانیم و تلاش های بسیار همکارانمان برای برگزاری جشنی با شکوه در دوره ی جاری را با تمام نقدهایی که به آن داریم،مغتنم و محترم میشماریم.

و ادامه ی پیگیری مطالبات خود را در مصلحت هیچ یک از مستندسازان ندیدیم ولی در عین حال تا رسیدن به راه حلی که مصلحت اکثریت مستندسازان را در برگیرد، دست از تلاش برای احقاق حقوق اعضای خود برنخواهیم داشت و به این وسیله اعلام می کنیم که انجمن مستندسازان و هیاتمدیره ی آن از تمامی تصمیمات اخذ شده درباره ی جشن مذکور بی اطلاع است و مطلقا در آنها مداخله نکرده است و جز ابراز تاسف درباره ی جشنی که میتوانست شرایط گردهم آیی و شادی “تمامی” مستندسازان را فراهم کند،سهمی در برگزاری این مراسم نخواهد داشت.

امید است که در دوره های آتی، مسئولین تمامی جشن های مستند کشور سهمی بیشتر از عکس ها و خاطرات، در سایتها و کاتالوگ های جشن ها برای همکارانشان قائل باشند .

هیات مدیره ی انجمن مستندسازان سینمای ایران

هیات مدیره انجمن : ما هیچ نقشی در جشن مستقل نداریم
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *