جایزه عفو بین‌الملل به یک مستند ایرانی

سه شنبه ۲۰ بهمن, ۱۳۹۴

شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین تحت‌الشعاع بحران پناهجویی در اروپا با شعار «حق خوشبختی» برای همه انسان‌ها به کار خود پایان داد.
خرس طلایی این جشنواره به جیان فرانکو رُسی، کارگردان ایتالیایی فیلم مستند فواُکواماره – دریا در آتش می‌سوزد اهدا شد. این مستند زندگی پناهجویان را در جزیره لامپدوزا که در دو سال گذشته یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود پناهجویان آفریقائی به اروپا بوده است را به نمایش می‌گذارد.
جایزه سازمان عفو بین‌الملل در چهارچوب برلیناله جایزه سالانه خود را به‌طور مشترک به مستند رویاهای دم صبح ساخته مهرداد اسکویی و فیلم مستند مستند فواُکواماره – دریا در آتش می‌سوزد اعطاء کرد.
فیلم مستند رویاهای دم صبح که در بخش نسل نو Generation جشنواره برلین حضور داشت و موفق به کسب جایزه پنج هزار یورویی عفو بین‌الملل از این رویداد سینمایی شد، زندگی دختران و زنان جوانی را به تصویر می‌کشد که به دلیل ارتکاب جرایم مختلف در کانون اصلاح و تربیت تهران نگهداری می‌شوند.
جایزه عفو بین‌الملل یکی از بخش‌های جنبی جشنواره برلین و متعلق به سازمان غیردولتی و مردم نهاد عفو بین‌الملل است که داوران مستقل دارد و اولین بار در سال ۲۰۰۵ اهدا شد.

 در پی اهدای این جایزه به آقای مهرداد اسکویی، هیئت مدیره انجمن مستندسازان این موفقیت را به ایشان تبریک می‌گوید.

جایزه عفو بین‌الملل به یک مستند ایرانی
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *