نامه‌ی اعتراضی سه مستندساز به وزیر آموزش و پرورش

یکشنبه ۲۰ دی, ۱۳۹۴

 

سه مستندساز در نامه‌ی سرگشاده خطاب به «فانی» وزیر آموزش و پرورش گلایه‌هایشان را نسبت به جشنواره‌ی فیلم رشد مطرح کردند.

در نامه‌ی حسن نقاشی – هادی آفریده – محمد احسانی که در اختیار بخش سینمایی ایسنا قرار گرفته، آمده است:

«ما ۳ تا از مستندسازان سینمای ایران که در چهل و پنجمین دوره جشنواره فیلم رشد آثارمان منتخب و برنده جوایز این جشنواره شده است، اعتراضمان را نسبت به بی‌حرمتی و عدم رعایت اصول حرفه‌ای جشنواره رشد به شما اعلام می‌داریم. آقای وزیر اکنون با گذشت بیش از ۲ ماه از جشنواره شما هنوز مدیریت جشنواره جوایز مالی هیچ کدام از فیلمسازان را پرداخت نکرده است و مسئولین جشنواره پاسخگوی ما نیستند.

اصول اولیه تمام جشنواره‌های هنری کشور به احترام به‌شان حرفه‌ای هنرمندان است. و اگر هنرمندی مورد تشویق جشنواره‌ای قرار بگیرد به شکل آنی تقدیر و جوایز به آن هنرمند پرداخت می‌شود. اما جشنواره شما سنتی را پایه گذاشته که در جامعه هنری کشور و دنیا نادر و از نظر هنرمندان توهین آمیز است. مدیران جشنواره شما با بی‌مسئولیتی بیش از ۲ ماه است که زمان پرداخت جوایز را به شکل هفته به هفته به تاخیر می‌اندازند و هر بار که به این رفتارشان معترض می‌شویم، تقصیر را به گردن سایر بخش‌های وزارت شما انداخته‌اند!
از شما وزیر محترم که بر آمده از دولتی فرهیخته و مردمی هستید خواهشمندیم تدبیری کنید و با مدیران کارشکن این مجموعه که حیثیت کهن سال‌ترین جشنواره کشور را به خطر انداخته‌اند، برخورد نمایید.»

نامه‌ی اعتراضی سه مستندساز به وزیر آموزش و پرورش
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *