بیانیه اول هیات مدیره دوازدهم انجمن مستندسازان

چهارشنبه ۱۵ شهریور, ۱۳۹۶

اعضای محترم انجمن مستندسازان

نزدیک به دو ماه از حضور پرشور و چشمگیر شما در مجمع عمومی بیستم تیرماه گذشته است.

این حضور که نمایشی از همبستگی و همدلی مستندسازان در مواجهه با مشکلات و موانعی بود که در مسیر انجمن پیدا شده بود، به خودی خود نقطه عطفی مهم در تاریخ پرافتخار انجمن مستندسازان محسوب میشود که البته حاصل تلاش و زحمت تمام کسانی است که در طول این سالها خشت روی خشت گذاشتند و مسیر را هموار کردند.

حاصل آن مجمع پرشور انتخاب ائتلافی از اعضای نسل سوم انجمن مستندسازان بود که با تکیه برخرد جمعی و همدلی تمام اعضای انجمن، در سخت ترین روزهای انجمن پا پیش گذاشت تا بخت خود را در تغییر شرایط موجود بیازماید و تلاش کند اجتماع مستندسازان را از گزند تفرق و پریشانی برهاند.

ما –که اعضای همان ائتلاف هستیم- پس از انتخاب، تا امروز که برآن شدیم تا گزارشی از عملکرد نزدیک به دو ماهه را به شما ارائه کنیم، روزی نبوده است که درگیر یکی از هزاران مسائل انجمن نباشیم.

وضعیت منحصر به فرد و نه چندان مطلوبی که ما با آن درگیر بودیم و هستیم را همه می دانید و یادآوری تلخیها، بدون گشودن افقی رو به آینده شیرین تر، کار خردمندانه ای نیست.

ما با نیرویی که از جمع همکاران همدل گرفتیم، توانستیم برخی از این مشکلات را حل کنیم و انجام برخی از امور مربوط به اعضا را به روال سابق برگردانیم و دیدارهای گروهی و برنامه های نمایش فیلم را هم به زودی از سر خواهیم گرفت.

اعضای محترم؛

جدا از کارهای اجرایی زمین مانده، برای خود ما، به عنوان هیات مدیره ای که با شعار شنیدن همه صداها به میدان آمده بود، مطالعه ای دقیق و همه جانبه از وضعیت موجود و روایتهای مختلف از حوادث و راهکارهای گوناگون، وظیفه ای بنیادی تلقی میشد که می توانست – و می تواند- چشم انداز، استراتژی و تاکتیکهای عبور از بحران را در هر مرحله شکل دهد یا بر آن اثر بگذارد.

ما تصمیم گرفتیم به تکثر روایتها و راهکارها به دیده احترام نگاه کنیم و همه را بشنویم تا امکان باز شدن یک چشم انداز که در آن حداکثر منافع حداکثر اعضا تامین شود، بر ما گشوده شود.

این نگاه بود که برگزاری ۳۰ جلسه در طول ۴۵ روز را برای ما ممکن کرد.

نامه های رسمی و پیامهای غیر رسمی ما در همان روزهای اول برای ذینفعان مختلف در قضایای انجمن ارسال شد و گفتگوها و تبادل نظرهایی هم انجام گرفت.

اکنون، پس از دو ماه، و با همه آنچه که در این مدت دیده ایم و شنیده ایم، آماده ایم تا در جلسات مختلف دیدارهای گروهی با حضور اعضا، ایده و راهکارهای خود را با شما به بحث و تبادل نظر بگذاریم.

و مسیر عبور از بحران را با کمک تمام اعضا هموار کنیم.

کار، تازه آغاز شده است و امیدواریم با گذار از این مرحله حساس عمر انجمن، بتوانیم به زودی کارهای مهمتری را در عرصه های گوناگون مرتبط با مستندسازی و سینمای مستند به اجرا بگذاریم.

برای شروع روزهای تازه و پربار برای تک تک اعضا، از همه می خواهیم که همچنان پیگیر و فعال باشند.

و مطمئن باشید که ما هم با تمام قوا هستیم و خواهیم بود.

 

هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران

بیانیه اول هیات مدیره دوازدهم انجمن مستندسازان
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *