درخواست انجمن مستندسازان از دبیر جشنواره فجر

سه شنبه ۲۹ دی, ۱۳۹۴

هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران در نامه‌ای خطاب به دبیر جشنواره فیلم فجر که ظهر امروز منتشر شد، با قدردانی از حضور فیلم‌های مستند در بخش رقابت مواد تبلیغی ابراز امیدواری کرد که حیدری با حمایت خود اجازه ندهد حق آثار مستند شرکت‌کننده در بخش مواد تبلیغی، ضایع شود.
در متن این بیانیه خطاب به حیدری آمده است:
«خوشحالیم که امسال با مدیریت و حمایت شما فیلم‌های مستند در جایگاهی در شان سینمای مستند ایران در کاخ جشنواره به نمایش درمی‌آیند. حضور فیلم‌های مستند در بخش رقابت مواد تبلیغی نیز نویدبخش فضایی حرفه‌ای در عرصه پخش و توزیع آثار مستند است. فیلم‌هایی که با اکران داخلی و موفقیت‌های چشمگیر بین‌المللی نماینده فرهنگ و هنر این سرزمین بوده‌اند.
اما به نظر می‌رسد در این دوره از جشنواره بعضی از دوستان سینمای داستانی علاقه‌ای به رقابت فیلم‌های مستند در بخش مواد تبلیغی ندارند و شاید به خاطر کیفیت بالای آثار ارایه شده گمان می‌کنند گوی رقابت را از دست می‌دهند. در حالی که بنا به قوانین جشنواره فجر شرکت فیلم‌های مستندی که در سینماها اکران شده‌اند در بخش مواد تبلیغی و رقابت با فیلم‌های داستانی امری قانونی و بلامانع است. از این رو امیدواریم با اقتدار در مقابل این جوسازی‌های مخرب و غیرعادلانه ایستادگی کنید و با حمایت خود اجازه ندهید حق آثار مستند شرکت‌کننده در بخش مواد تبلیغی، ضایع شود.»

درخواست انجمن مستندسازان از دبیر جشنواره فجر
برچسب ها :
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *