انجمن مستندسازان هم‌چنان فعال است

یکشنبه ۵ آذر, ۱۳۹۱

دبیر انجمن مستندسازان گفت: هرچند فعالیت‌های خانه سینما موقتاً متوقف شده است اما انجمن مستندسازان سینمای ایران مانند سایر صنوف سینمایی کماکان به کار خود ادامه می‌دهد و با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای مرتبط به صورت مستمر مکاتبه و ارتباط دارد.

مهرداد زاهدیان در گفت‌وگو با سایت انجمن مستندسازان ایران اظهار داشت: با بسته شدن درِ خانه سینما، ناگزیر بودیم ملزومات اداری انجمن را به مکانی دیگر منتقل کنیم و چون مشخص نبود این خانه به‌دوشی چقدر طول خواهد کشید، کارتن‌های وسایل را تا مشخص شدن مکان دفتر انجمن، بسته نگه داشتیم. اما طی این مدت، روند انجام کارهای اداری انجمن متوقف نبود و صدور نامه‌ها، معرفی‌نامه‌ها و امور اداری انجمن کمافی‌سابق ادامه داشت همانطوریکه جلسات هیأت مدیره بدون وقفه تشکیل می‌شد.

وی ادامه داد: با طولانی شدن زمان بسته بودن خانه سینما، بالاخره حدود ۲ ماه پیش، دفتر انجمن را مجددا در محل فعلی دایر کردیم. با به پایان رسیدن سال ۱۳۹۰، زمان قرارداد منشی انجمن نیز پایان گرفت و مسائل مالی انجمن و فعالیت مختصر آن موجب شد تا نتوانیم قرارداد خود را با منشی ادامه دهیم، لذا از ابتدای سال جاری با تصویب هیئت مدیره، انجام امور اداری انجمن میان اعضای آن تقسیم شد.

دبیر انجمن مستندسازان یادآور شد: تا پیش از این، طی زمانی حدود ۷ سال انجام کارهای اداری انجمن، اعم از ثبت و ضبط اطلاعات اعضا، مکاتبات و بایگانی انجمن در اختیار منشی انجمن بوده و  متاسفانه این کار بدون در نظر گرفتن ملاحظات فنی و به دور از دقت لازم و تنها با اتکا به حافظه شخصی انجام شده است.

زاهدیان با بیان اینکه عدم حضور منشی انجمن، ما را متوجه ساخت که برای انجام امور اداری انجمن تا چه حد وابسته به شخص ایشان بودیم، تصریح کرد: با تحلیلی از نحوه‌ی فعالیت‌های اداری انجمن اقدام به طراحی نرم‌افزاری اختصاصی برای انجام امور اداری اعم از بایگانی تا امور دبیرخانه کردیم. اکنون به کمک این ابزار می‌توانیم به سرعت، دقت و با اطمینان بخش اداری را مدیریت کنیم و انجمن را برای همیشه از وابستگی به هر فردی اعم از منشی یا اعضای هیأت مدیره و امثالهم بی نیاز کنیم.

وی افزود: به‌کارگیری ابزار جدید ما را نیز از وجود خطاهای پیشین مطلع ساخت و این امکان را دراختیار ما قرارداد تا به رفع نقایص قبلی بپردازیم. از اینرو اقدام به جمع‌آوری و اصلاح اطلاعات شخصی اعضا کردیم. اکنون با تک تک اعضا تماس تلفنی گرفته می‌شود و اطلاعات فردی آنان تصحیح می‌شود.

دبیر انجمن مستندسازان ایران گفت: طی مدت‌های طولانی همواره با اعتراض تعدادی از اعضا مواجه بودیم که از عدم دریافت اس‌ام‌اس و یا ایمیل گله‌مند بوده‌اند. این موضوع به دلیل این بود که بخش قابل توجهی از اطلاعات اعضا ناقص یا غلط هستند. در اینجا فرصت را مغتنم می‌شمارم و درخواست می‌کنم اعضای محترم انجمن با خانم اردیبهشتی که مسئولیت دارند این اطلاعات را بروز کنند نهایت همکاری را داشته باشند.

این عضو انجمن مستندسازان با اشاره به وضعیت خانه سینما، تصریح کرد: طبق اساسنامه، چارچوب فعالیت‌های انجمن مستندسازان تحت ساز وکار خانه سینما تعریف شده است و ناگزیر ما منتظر هستیم تا وضعیت خانه سینما مشخص شود، اگر در برگزاری مجمع عمومی با مقاومت‌هایی مواجه نشویم تلاش می‌کنیم مانند برخی از صنوف اقدام به تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات هیات مدیره بعدی کنیم.

انجمن مستندسازان هم‌چنان فعال است
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *